Skip to main content
search
0

Lotniczy przewoźnicy niskobudżetowi na różnych etapach rezerwacji stosują szereg przepisów i „haczyków”, dzięki którym do normalnej ceny biletu dolicza się kolejne opłaty. Uważni klienci z pewnym doświadczenie i przy odrobinie wysiłku są w stanie ominąć te utrudnienia.

„Pułapki” zastawiane na klientów przez przewoźników:

  • zazwyczaj cena podana w reklamach lub na stronie danego przewoźnika przy wyszukiwarce lotów to cena za transport nie obejmująca opłat lotniskowych, podatków, odprawy on-line i innych opłat – jeżeli klient chce poznać realną cenę musi wybrać konkretny lot i dopiero wtedy sprawdzić cenę,
  • przewoźnicy pobierają dodatkowo opłatę administracyjną, czasami wyszczególnioną dopiero na ostatnim etapie kupna biletu, wielkość tej opłaty uzależniona jest od sposobu płatności, a czasem od rodzaju karty debetowej/kredytowej, niektórzy przewoźnicy jak np. Ryanair stosują promocje w postaci zwolnienia z opłat administracyjnych (w przypadku Ryanair wynosi ona 25 zł za każdy lot) jeżeli za lot płacimy konkretną kartą, obecnie firma Ryanair zwalnia z tej opłaty klientów, którzy płacą za lot kartą MasterCard Prepaid, ale jeszcze dwa lata temu była to karta Visa Electron, w najbliższym czasie możemy spodziewać się kolejnej zmiany, aktualizacja! obecnie z opłaty zwalnia każda karta debetowa, więcej tutaj -> Jak zapłacić za loty w Ryanair?
  • jeżeli kupujemy lot na stronie przewoźnika (dotyczy większości przewoźników), którego lotnisko początkowe nie znajduje się na terenie Polski, przeliczniki przy płatności kartą są średnio 20-30 groszy wyższe od średniego kursu waluty,
  • przewoźnik pobiera bardzo wysokie opłaty w przypadku: zgubienia przez pasażera wydrukowanego biletu (drukowanie go na lotnisku), posiadania więcej niż jednej sztuki bagażu podręcznego, przekroczenia limitu wagowego lub objętościowego bagażu podręcznego lub wykupionego bagażu nadawanego,
  • w cenę biletu nie jest wliczone ubezpieczenie, jeżeli klient chciałby go wykupić musi wybrać odpowiednią opcję przy rezerwacji biletu,
  • pasażer musi na kilka dni przed odlotem (zazwyczaj od 2 tygodni do 4 godzin) odprawić się on-line, za odprawę na lotnisku naliczane są wysokie dopłaty

zobacz: Jak tanio latać?

[fb-like]

 

Przeczytaj następny tekst
Patryk Świątek

Autor Patryk Świątek

Lewa półkula mózgu. Analizuje, roztrząsa, prześwietla. Oddany multimediom i opisywaniu przygód. Laureat konkursów fotograficznych. Autor reportaży, lider stowarzyszenia "Łanowa.", założyciel "Ministerstwa podróży". Nie może żyć bez pizzy.

Więcej tekstów autora Patryk Świątek

Dołącz do dyskusji! 12 komentarzy

Miejsce na Twój komentarz

*